Kluven kring primers

Har kommit till underfund med att jag måste köpa en riktigt bra primer om min makeup ska hålla en hel dag på jobbet. Det har börjat bli stadard att man sminkar sig rätt så snyggt till jobbet, sedan kollar man sig i spegeln efter halva dagen och då ser man att hälften av morgonens makeup jobb är borta. Jag univiker foundations så långt det går, så till en vanlig jobbdag så lägger jag endast bare minerals i ansiktet för att det ska se så naturligt ut som möjligt. Problemet är bara att det inte håller en 9-10 timmars jobbdag, speciellt inte om jag går genom snöstorm till jobbet. Annars så är bare minerals helt perfekt, men jag behöver att det sitter hela dagen. 
 
Har ingen flytande primer så jag måste införskaffa mig en. Till helgmakeup så använder jag Urban Decays eye makeup primer som är rätt så bra. Känns ju som att deras ansiktsprimer bör vara likvärdig då. Det viktiga för mig(bortsett från att själva primers ska vara bra) är att makeup ska vara djurvänligt. Därför velar jag lite mellan Urban Decay och NYX då jag vet att ingen av dem djurtestar sina produkter. NYX är annars är väldigt uppmärksammat märke kring makeupartister så det väger mot någon av deras primers. Vi får se ;)
 
En utvärdering kommer när jag har införskattat mig en och provat den :P
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp